perjantai 27. elokuuta 2010

Minä & TJ 15, Indonesia / Thaimaa

Jepulis.

Kaks viikkoa jäljellä ennen lähtöö. Porvoo.

Kerronpa vähän itestäni ennen ku lähen syvemmälle:

Muutin 2008, 20-vuotiaana Porvooseen opiskelemaan matkailua. Miks? Mulla ei oo ollu mitään hinkua tai tietoa siitä mitä haluun tehä "isona", oikeestaan ikinä. Matkailussa oli kuitenki semmonen kaiku, että tuolla on porukkaa joka on avointa ja samanhenkistä, ja erilaiset kulttuurit ja pelkkä erilaisuus on aina kiinnostanu mua myös.
Kämppä hoitu paikallisista opiskelija-asunnoista, ja sattupa niin kivasti vielä että yks puolituttu sattu samalle luokalle. En siis ollu täysin tyhjän päällä. Tottakai viikonloput vietin tutussa ja turvallisessa Tuusulassa aluks. Tais olla niin, että en alkuun tehny opiskelun ohella töitä, mut pakkohan siihen oli ruveta. Ensimmäinen vuos ammattikorkeessa kun on aika kosteenpuoleinen, ja bailattava oli!
Anyways, tutustuin uusiin tyyppeihin nopeesti, menin töihin varastolle jossa olin ollu aikasemminki ja elin huoletonta opiskelijaelämää.
Nyt on kaks vuotta takana ja osa koulukavereista, kämppis mukaanlukien, on jo lähteny suorittamaan omaa vaihtoaan ja tiet on eronnu ties miten pitkäks aikaa. MINNE NE KAKS VUOTTA MENI? Aika on lentäny ja musta tuntuu että hitto jos mun elämän parhaat hetket on jääny nyt tohon mun "muistojen seinälle" missä on kuvia ja muistoja näiden kahen riehakkaan ja rakastettavan vuoden ajalta. Tiedän että niitä onnellisia vuosia on vielä edessä, mut tää on ollu kyllä mun tähänastisen elämän kevyesti parasta aikaa. Tyypit täällä on ollu ilosia, positiivisia, avoimia, mukavia, määrätietosia ja oikeestaan kaikenlaisia. Värikäs jengi oli, ja ÄÄNEKÄS. Rakkautta jokaikiselle, teitte mun opiskelun paljon helpommaks.

Nyt riittää lällyily, asiaan siis! Oon lähössä Thaimaahan, Phuketiin vaihtoon kahen viikon kuluttua. Koulu kestää kolmisen kuukautta (27.09-17.12.2010), mutta koska oon totaalisesti koukuttautunu tähän matkailuhommaan Porvooseen tulon myötä, otan alkuun pienet reppureissut Indonesiassa. Lennot lähtee kohti Balia 11.9, mutta perillä oon vasta 13.pvä. Siellä ois tarkotus nähä pari koulukaverii Porvoosta jotka lähti kans Välimerta kauemmas kalaan ja suorittaa vaihtonsa BALILLA, huhhuh. BALILLA, uskomatonta. Nykyään suomalainen voi käydä koulua paratiisissa, miettikääpä nuorukaiset (ja miks ei vanhemmatkin) sitä!

Facebookissa on ryhmä, jossa samalle luokalle mun kanssa Phuketiin tulevat on puhunu vaihdosta, asumisesta, kursseista ja kaikesta mikä asiaan liittyy. Osa tästä porukasta on myös tulossa Balille ennen vaihtoo, ja näitä heppuja olis myös tarkotus tavata siellä ja tehä jotain reissua. Edessä kymmenen päivää maksimoitua relaamista yhellä maailman kauneimmista saarista, uh.

23. päivä joutuu karistamaan Balin hiekat varpaista ja suuntaamaan kohti Thaimaata, yök vai mitä? Lennän Bangkokin kautta ja käväsen muutaman tunnin tutkimusretkellä kaupungissa ennen ku lento Phuketiin lähtee. Phuketista mulla on huone varattuna hostellista viikoks, ja sit ois tarkotus sen koulujengin kanssa käydä katsastamassa vapaat, isommat vuokrakämpät joihin vois majottautuu kuudesta kahteentoista henkee kolmeks kuukaudeks.

Se mitä mä tarkalleen ottaen teen tällä reissulla, ja mistä mä tuun tänne Teille kirjottamaan näyttäis suunnilleen seuraavalta: käyn koulua Prince of Songkla Universityssä, reissailen ku pystyn, harrastan thai-boxingia ja vapaaottelua (ei sitä missä lihaskimput hakkaa toisiaan viitat päällä tuoleilla selkään, vaan se mikä on tän hetken kovin ja aidoin urheilulaji), teen niin paljon extreme-aktiviteetteja kun pystyn ja mihin on varaa, ja tietysti: CHILLAAN.

Tää on mun eka blogi ikinä, ja koitan olla aktiivinen postailija. Toivon todella, että porukka tätä myötä kiinnostuis matkailusta, kulttuureista, opiskelusta ulkomailla, Aasiasta, ja miks ei vapaaottelustakin!

Carpe Diem

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti